MULTIMEDIÁLNE CENTRÁ
Jediný server na SK- CZ
Pri výbere skútru musíte zvážiť , na čo vlastne chcete používať váš skúter. Ja napr, používam skúter na jazdu do práce, na rôzne športové akcie,a dlhšie vzdialenosti do plus mínus 200 km. Prioritou bol u mńa podvozok, jazdné vlastnosti a posed, kedže mám výšku 186 cm. Nehovorím, že sa mi na Yamahe,alebo Honde PCX sedelo zle. To by som im asi krivdil. Ale keď som si sadol na SYM tak posed bol výborný. Výška sedadla 785 mm,kde si nohy dáte v pohode na zem.
Vyhrala tiež aj rovná podlaha u Sym,kde nemusíte nohu zdvíhať do výšky. Troška ma však zarazil vnútorný odkladací priestor pod sedadlom, kde u sym bol najmenší. Obyčajná skúter prilba sa tam zmestí v pohode, ale ostatné veci, ako lekárnička, vesta atď. len tak tak. Pri kúpe som si hneď objednal zadný kufor, ktorý ma vyšiel aj s držiakom za necelých 100 eur z moped slovakia. Vpredu máme tiež malú skrinku na mobil spojenú s rýchlým usb portom typu A.
Škoda, že skrinka nie je uzamykateľná.
Moderný dizajn Sym jet 14 125 sa nezaprie
Kotúčová brzda vpredu aj vzadu zaručuje výborné brdné vlastnosti.
Takže poďme teraz na zopár špecifikácií.
Sym jet 14 je poháňaný 9,3 kw motorom a zdvihovým
objemom 125 cm. Máme tu normu EURO 5.
Kotúčové brzdy vpredu 260 mm a vzadu
220 mm brzdia výborne na svoju triedu. Za toto SYM klobúk dole. Pochválim hneď
aj výborne odpružený podvozok. Je to akurát na Slovenské cesty. Pochválim
tiež led svetlá vpredu aj vzadu.
Ovládacie prvky ,ako smerovky, svetlá, klaksón, štartér, sú umiestnené výborne
takže no problém. Tak isto brzdové páčky sú dosť blizko k riadidlám, takže
aj ženy,alebo dievčatá s malými prstami nebudú mať ťažkosti
s brzdením. Palivová nádrž má 7,5
litra.
Dojazd 300 km ak jazdíte do 90 km/h. Ak to preženiete tak max dojazd je
260-280 km. Takže spotreba sa pohybuje na cca 2.3 až 2.6 litra. Honda ,ale aj
Yamaha sú na tom trocha lepšie, kedže
obsahujú start-stop systém, čo sym bohužiaľ nemá. Nie je tu ani bezkľučový
systém ,ale obyčajný klasický kľučik. Zabudnite aj na alarm.
Čo sa týka prístrojovej dosky tak tu máme totálnu klasiku.
Čierne ikonky s bielým podsvieteným. Máme tu všetko , čo potrebujeme.
Rýchlosť, trip, celkový počet kilometrov, napätie batérie, smerovky, otáčkomer,
čas. Škoda, že výrobca nedal aj celkovú spotrebu. Ale nevadí. Spomeniem ešte pneumatiky
o veľkosti 14 palcov, ktoré zaručujú výborne jazdné vlastnosti. Vzadu máme
dvojitý tlmič a vpredu vidlicu. Vzadu je možné tlmiče nastaviť,ale podľa
mňa to nie je vôbec potrebné.
To máme zo špecifikácie skoro všetko. Sym jet 14 125
som skúšal na slovenských diaľniciach, kde som dosiahol max rýchlosť 110 km.
Tiež som sym jet nešetril ani na nespevnených cestách,v kamenistom teréne atď. Musím sa priznať, že to
sym jet zvládol ukážkovo. Na svoju triedu je to výborná kúpa. Nemusíte sa báť
ak vám niekto povie, že je to jednoducho Čína alias Taiwan. Už dávno spoločnosť
SYM prekonala niektoré značky v predajoch, ale aj v spoľahlivosti.
Určite sa nemusíte báť jeho kúpy.
Cenovka 2990 eur je výborná ak tu máme 2x kotuč s podporou
ABS plus vodné chladenie spojené s výbornými
jazdnými vlastnosťami na svoju triedu. Ak máte blízko predajňu so skútrami SYM
a servis tak by som neváhal. Škoda, že napr. v Michalovciach predajňa
SYM ukončila svoju činnosť. Najbližšie je to teda v Košiciach v EA
MOTO, kde som skúter aj kúpil. Servis po 1000 km prebehol bez problémov. Momentálne
je Október 2023 a ja mám najazdené už skoro 3000 km od Augusta 2023.
Zatiaľ je všetko OK. Tak verím, že ma môj tretí skúter od SYM nesklame.