SYM CROX 125

Výborný skúter za dobrú cenu

SYM CROX 125

Pred viac ako 7 rokmi som si zakúpil svoj prvý motocykel. Vlastne to bol taká elektrická úchylka na tú dobu. Akumoto 600 bola v tom čase prvá elektrická motorka na baterku s neskutočným dojazdom až 100 km. Je až neuveriteľne ,ale po cca 7 rokoch táto motorka mala ešte dojazd 40-50 km, za čo klobúk dole. Kedže som uvažoval o dalšom kuse rozhodoval som sa medzi klasickým benzínom,alebo elektrikou. Čo ma jednoznačne presvedčilo bola cena a dojazd.

CENA

Ceny elektrických motoriek sa za 7 rokov nejak nezmenili a davať 2500 eur za elektrickú motorku Supersoco z dojazdom 80 km mi pripadalo, ako vyhodené peniaze. Ak takéto elektrické motorky nebudú mať aspoń priblžné ceny ako v číne tak môžeme o prechode z benzínu na elektriku iba snívať. Kedysi som bral elektrické motorky, autá, ako napr. Tesla za nový trend do budúcnosti. Teraz, vďaka EU a ich nezmyselným emisným povolenkám, rušením uhoľných elektrárni a zvyšujucej sa cene elektrickej energie na to hľadím trocha s nadhľadom. Úradnik v EU s platom, ktorý môže slovenský zamestnanec iba snívať s tým samozrejme nebude mať problém. Nechajme však teraz politiku.



Sym crox 125

Veľmi dobrý dizajn pre max výšku 195 cm. Ja osobne mám 185 cm a posed je výborný. Ovládacie prvky sú veľmi dobre nastavené pre pohodlné ovládanie

Sym shop SLOVENSKO- MICHALOVCE

Ovládací panel

Ovládací panel má 17  typov podsvietení. Ovládacie prvky sú uplne jednoduché a praktické. Nič viac nič menej.

SYM SHOP CZECH

PRVÉ KROKY

Keď som sa rozhodoval chcel som niečo do terenu, ale aj na cesty. Kedže robím aj recenzie s motocykla chcel som niečo, čo bude šikovné, malé, ale na postavu aspoň 190 cm z nízkou spotrebou max 3L/ 100 km. Samozrejme musí to byť kubatúra 125 cm,kedže legislatíva povoľuje takúto kubatúru až do 11 kw. Rozhodovanie nebolo jednoduché. Kedže som mal obmedzený rozpočet okolo 2000-2500 eur kúpiť kvalitnú motorku alias skúter nebolo vôbec jednoduché. Na výber je síce toho dosť, ale značky ako adamoto, alebo všakovaké čínske názvy bez mena mi pripadali, ako nič hovoriace názvy bez ducha. I tak som navštivil rôzne showroomy a vyskušal som zopár kusov od Adamoto. Všetko ok,cena ,prvotné spracovanie na prvý pohľad, ale ta kvalita. Nič v zlom samozrejme. Všetko je z 90 percent vyrábané v Číne ,ale zase nie je čína ,ako čina. Kedže mám kolegu, ktorý sa motorkám venuje už pár rokov dôkladne ma vystríhal, aby som nekupoval motocykel na jednu sezónu. Odvezieš sa tak isto na lacnej aj drahej motorke, ale všetko sa ti vráti s úrokami po dlhšej prevádzke.

Navštivil som teda predajňu hneď na druhý deň a bol som milo prekvapený ponukou, ale aj samotnou predajňou. Samozrejme je to spojené aj s predajom aút značky ISUZU, ale to mi absolutne nevadí. Po obozretí zopár kusov som sa rozhodol pre uplne iný kus,ako Sym Crox. No na další deň som zmenil rozhodnutie a rozhodol sa pre Sym Crox 125 i CBS. Presvedčil ma tak trocha osobitný dizajn a dobrý posed na moju výšku, kde som mal ešte dosť veľku medzeru medzi kolenami a riadidlami. Ok takže podme teraz pekne po poriadku.

Zábeh som mal do tisíc kilometrov, takže som prvé kilometre motorku veľmi nevytačal. Prvé skúsenosti z jazdou však boli výborné. Ovládanie tak ľahkého skútra o hmotnosti 112 kg je na veľmi dobrej úrovni. Skúšal som aj nerovný terén aj zopár prekážok na lesnej ceste a všetko bolo ok. Po odjazdení 1000 km a zábehu som skúter absolutne nešetril. Vytočil som koľko to len dá a aj keď max rýchlosť bola 95 km/h osobne som vytiahol o 10 viac takže 105 je asi maximum. Tiež som skúšal za koľko dosiahnem rýchlosť 90 km. 32 sekúnd si myslím nie je zlé ani dobré. Na to, že to má 7,5 kw je to myslím taký priemer. Spomeniem aj spotrebu ktorá veľmi závisí od rýchlosti a štylu jazdy. Ale do tých 2,2 a ž 3 l na 100 km sa v pohode zmestíte.






OVLÁDACIE PRVKY

 Poďme teraz na ovládacie prvky a celkovú konfiguráciu.
Vpredu má skuter kotúčovú brzdu a vzadu žiaľ bubnovú. To však až tak nevadí. Ak by mal skuter maximalku 130 tak by sa vzadu možno zišla kotúčová brzda, ale myslím si, že na to aké to má rýchlostne parametre to úplne stačí. Informačný displej ponúka základne parametre, kde nájdete aktualný počet kilometrov, celkový počet kilometrov, otáčkomer, ukazateľ paliva, smerovky,diaľkové svetlá.
Na výber ja aj 17 druhov podsvietenia, ktoré beriem tak trocha s rezervou. Je to pekné a efektné, ale nič viac. Všetko je umiestnené prakticky a konzervatívne takže nemám čo vytknúť.

Podme teraz na ukladacie priestory. Pod sedadlom je voľný priestor pre prilbu a a doklady. Priznám sa, že prilbu tam síce nejako dám,ale všetky doklady, pumpu, reflexnu vestu musíte skryť do vnútra prilby inak sa tam sotva zmestí. Naštastie som mal výbavu s kufrom takže no problém. Uvítal by som však nejaký malý odkladací priestor pre mobil, alebo kľuče. Aspoň malá odkladacia skrinka. Toto je tak trocha výtka. Tiež ma zarazili spätné zrkadla. Sú ok, ale ich pozorovací uhol je veľmi biedny. Trocha by som zmenil ich dizajn, pretože to tak trocha hraničí s bezpečnosťou. Ešte čo sa týka bezpečnosti, skúter obsahuje aj jedno skryté bezpečnostné tlačítko. Ak ho zapnete tak nenaštartujete motor aj keby ste skuter obratili naruby. Výborna vecička proti zlodejom. Ešte nakoniec pôjdeme k svetlám. Po zapnutí zapaľovania sa automaticky zapnú aj svetlá. Obsahuje to hlavné klasický halogen H4 a prídavné led. Svietivosť je výborná, nemal som s tým problém.

Takže čo povedať nakoniec.

Po dvoch mesiacoch mám najazdených cca 2500 km . Boli to spevnené cesty, poľne cesty, blato, kamienky,stúpanie v dedinke Rudlov o prevýšení až 560 m, kedy som myslel, že vzduchom chladený motor asi zhorí do tla,ale zvládol to. Zvládol aj 2x hustý dážď, kedy som premokol do nitky. Krátka diaľnica, kde som skušal maximalku ktorú sa mi podarilo vytočiť na 105 km/h. Tiež som skúšal jazdu vo dvoch, kedy som ja s kolegom dokopy mal skoro 200 kg. Síce to bolo už cítiť na výkone, ale skúter to zvládol. Kedže je už November a vonku už nie je leto, pomaly skúter uskladňujem na zimu a teším sa na budúce leto.